Typy reklamy zewnętrznej

Reklama zewnętrzna to jedna z najstarszych i najpopularniejszych form reklamy. Obejmuje ona kilka typów reklamowania, które różnią się tym, do jakiej grupy trafiają i jakie przynoszą rezultaty. Warto je znać, ponieważ to wciąż jeden z najpopularniejszych sposobów na pozyskiwanie klientów. 

Jakie znamy typy reklamy zewnętrznej?

reklama zewnętrzna tworzona w ŁodziReklama zewnętrzna dzieli się na kilka typów. Pierwszy to reklama statyczna. Do niej możemy zaliczyć np. billboardy, citylighty czy reklamy umieszczane w wiatach przystankowych. Tutaj najczęściej mamy do czynienia ze zwykłym bannerem, zachwalającym produkt, nie ważne, czy to reklama zewnętrzna tworzona w Łodzi czy w innym mieście. Dlatego najczęściej na ten typ decydują się duże marki. Reklama mobilna z kolie jest wybierana przez marki lokalne. Obejmuje ona m.in. auta z przyczepami reklamowymi, pojazdy z głośnikami reklamującymi daną firmę czy rowery ze specjalnymi bannerami. Pojawia się ona także czasami np. na miejskich autobusach. Kolejny typ to reklama za pomocą ulotek – najczęściej rozdawanych przez hostessy. Niestety, ulotki uznawane są za jedną z najmniej skutecznych sposobów reklamy. Jednak ludzi można wykorzystać do innych działań zewnętrznych – bardziej niestandardowych, np. tzw. marketingu partyzanckiego. Hasła reklamowe malowane kredą na chodniku, flash mob czy inne niestandardowe akcje przyciągają uwagę, choć zdecydowanie bardziej pasują do marek młodzieżowych.

Wybierając reklamę zewnętrzną warto zastanowić się, jaki typ będzie najbardziej pasował do naszej marki. Do kogo chcemy trafić? Do kierowców, młodych mam, a może nastolatków z okolicy? Reklama zewnętrzna, szczególnie ta mniej typowa pozwala trafić do lokalnych mieszkańców, a także precyzyjnie wybrać miejsca, gdzie będzie pokazywana (np.okolice parku, gdzie chętnie spotykają się mamy z dziećmi).